סימני מסחר ומוניטין

סימני מסחר | ארה"ב | בית המשפט לערעורים מרחיב הגנת סימן המסחר ומצמצם את יכולת החיפוש של הצרכנים

בהחלטה שעלולה לעלות לגוגל ביוקר הרחיב בית המשפט לערעורים (For the Second Circuit) את הגנת סימן המסחר וצמצם בכך את יכולת החיפוש של הצרכנים בהופכו החלטה מבית המשפט המחוזי – נקבע שבעל סימן מסחר יכול לתבוע את גוגל בגין מכירת סימן המסחר כמילת מפתח בחיפוש.

בית המשפט Court of Appeals for the Second Circuit קבע בהחלטה מאתמול (3-4-09) בתיק Rescuecom Coop v. Google Inc שמכירת מילת מפתח שהיא סימן מסחר בתוכנית ADWORDS מהווה הפרת סימן המסחר. בכך הפך בית המשפט לערעורים את החלטת בית המשפט המחוזי באותו עניין מ-2006.

על אף שנקבע ש- Paid placement נחשב לשימוש בסימן, ההחלטה אינה מציינת בפירוש שרכישת מילת החיפוש מהווה אוטומטית הפרה של סימן המסחר וככל הנראה התובע יצטרך להוכיח שהצרכנים אכן יכולים להתבלבל.

עניין הפרסום באינטרנט באמצעות מילות חיפוש הוא תחום יחסית חדש בפסיקה ואמנם אנו עדים לתנועת מטוטלת בהחלטות מסוג זה, אך אין ספק שלהחלטה ספציפית זו תהיה השלכה כלכלית משמעותית על חברת גוגל.

בהחלטה זו "יישר קו" ה-Second Circuit עם שאר ה-Federal Circuits וכעת נראה אם יגיע תיק מסוג זה לפתחו את בית המשפט העליון בארה"ב, ואם כן, מה תהיה החלטתו.